Plan hier je droomreis
Koninginlaan 84 8370
Blankenberge
België

Bijzondere voorwaarden

Bijzondere voorwaarden van OK TRAVEL.

Bijzondere voorwaarden van OK TRAVEL.
Onze bijzondere voorwaarden zijn van toepassing op de verkoop van reisdiensten vanaf 1 juli 2018 en vormen een integraal onderdeel van het contract. Ze zijn een aanvulling op de algemene voorwaarden van de Geschillencommissie, de bepalingen van de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, reizen met gerelateerde reisvoordelen en reisdiensten en waar nodig, de contractuele voorwaarden van de aanbieders van reisdiensten.

Bijzondere voorwaarden voor de reizen van OK TRAVEL voor de pakketreizen als reisorganisator.

Pakketreizen

  1. AANBIEDINGEN

    1. Al onze aanbiedingen, programma's, reisroutes en rondreizen worden te goeder trouw en volgens de gegevens die beschikbaar waren ten tijde van uw reservatie opgemaakt. Kaarten, foto's en afbeeldingen zijn slechts ter illustratie.
    2. De reiziger aanvaardt dat OK TRAVEL wijzigingen kan doorvoeren in de precontractuele informatie en/of het contract.
    3. Alle informatie die via de telefoon of andere ondersteuning wordt gegeven, is steeds afhankelijk van beschikbaarheid.
    4. OK TRAVEL behoudt zich het recht om materiële vergissingen in de contractuele informatie en / of in het contract te corrigeren.
    5. De geldigheid van onze brochures / site aanbiedingen is gerelateerd aan de geldigheidsdatum die specifiek is voor elke brochure en de vermelde periode. Dit, onder voorbehoud van beschikbaarheid op het moment van onze bevestiging.
    6. Voor 'à la carte'-aanbiedingen is de geldigheid gekoppeld aan de datum die in de aanbieding wordt vermeld.

  2. INFORMATIE DOOR DE REIZIGER

    1. De reiziger is verplicht om, op het moment van de reservatie, OK TRAVEL te informeren over alle noodzakelijke informatie die betrekking hebben op de reis, zoals bijvoorbeeld: de vereiste informatie voor het verkrijgen van een visum, de exacte leeftijd van de kinderen op het moment van vertrek van de reis, fysieke gezondheid, specifieke eetgewoonten,…
    2. De reiziger heeft de verplichting om zichzelf te informeren over de bestemmingen. Voorbeeld: klimatologische omstandigheden, lokale gebruiken, valuta, dieet ,… C/ Het reiscontract gaat in op het moment van bevestiging van de reis door OK TRAVEL.
  3. PRIJZEN EN BETALINGSVOORWAARDEN

    1. In de prijs van een reis vermeld in de brochure zijn steeds de diensten inbegrepen zoals vermeld in het programma. Je wordt doorverwezen naar onze website www.info@oktravel.be waar duidelijk vermeld staat wat ‘inbegrepen’, ‘niet inbegrepen’ is en wat de ‘te verwachten kosten’ zijn. Bij onze "à-la-carte" aanbiedingen wordt steeds duidelijk vermeld wat er 'inbegrepen' en wat 'niet inbegrepen' is in de reis. B/ De prijs van de reis kan worden aangepast en herzien in overeenstemming met art.5 van de Algemene Voorwaarden van de commissie voor geschillen over reizen voor pakketreizen.
    2. OK TRAVEL behoudt zich het recht om het programma en de prijs aan te passen in geval van duidelijke vergissingen.
    3. Onze prijzen, vanaf 01/01/22, worden berekend op basis van de wisselkoersen gekend op het zelfde datum.
  4. BETALING VAN REISBEDRAG

    1. De reiziger betaald op het moment van boeking een voorschot, zoals wordt vermeld in artikel 6 van de Algemene Voorwaarden van de commissie voor geschillen over reiskosten voor pakketreizen. Het voorschot bedraagt 30% van de totale reissom, met een minimum van 300 €. In geval van onmiddellijke uitgifte van vliegtickets, kan dit voorschot worden verhoogd met de totale prijs van vliegtickets. OK TRAVEL behoudt zich het recht om op verzoek van de leverancier een extra aanbetaling te vragen, deze wordt in het contract vermeldt (bijvoorbeeld voor sommige cruises).
    2. De reiziger betaald het saldo van de reis 35 dagen voor de vertrekdatum. C/ In geval van late boeking (minder dan 45 dagen voor vertrek) moet het totale bedrag van de reis onmiddellijk worden betaald. D/ In geval van niet-naleving van de betalingstermijnen behoudt OK TRAVEL zich het recht om het contract te annuleren en annuleringskosten in rekening te brengen aan de reiziger.
  5. WIJZIGINGEN VAN HET CONTRACT DOOR DE REIZIGER

    Volgens artikel 8 van de algemene voorwaarden van het reispakket voor het reispakket, heeft de reiziger het recht om zijn reis vóór vertrek te wijzigen. Deze wijzigingen moeten schriftelijk overgemaakt worden aan OK TRAVEL. 7 OK TRAVEL geeft deze door aan de leverancier. Alle daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de reiziger.

    Na de schriftelijke goedkeuring van de reiziger zal OK TRAVEL trachten de wijzigingen door te voeren.

  6. WIJZIGING VAN HET CONTRACT DOOR DE ORGANISATOR

    Volgens art. 9 en 10 van de Algemene Voorwaarden van de commissie voor geschillen betreffende reizen voor pakketreizen, behoudt OK TRAVEL zich het recht om kleine wijzigingen aan te brengen aan het reiscontract, door de reiziger op een duurzame manier te informeren (bijvoorbeeld door e- mails).

  7. BEËINDIGING DOOR DE REIZIGER

    1. De reiziger kan het contract te allen tijde opzeggen mits betaling van een opzeg-vergoeding als volgt bepaald:
      • tot 90 dagen* voor vertrek: 10% van de reissom
      • tot 45 dagen* voor vertrek: 30% van de reissom
      • tot 30 dagen* voor vertrek: 50% van de reissom
      • tot 08 dagen* voor vertrek: 75% van de reissom
      • tot 7 dagen* tot vertrekdatum of no-show: 100% van de reissom
      • *= kalenderdagen
      • Annuleringskosten van de luchtvaartmaatschappij (annuleringskosten) worden, na uitgifte van de tickets, nooit terugbetaald.
    2. Opzegvergoedingen moeten de prijs van vliegtickets (100%) + het vergoedingspercentage voor de rest van de reis dekken

    3. De annulering van het contract moet steeds schriftelijk overgemaakt worden aan OK TRAVEL tijdens de werkdagen en uiterlijk 30min vóór de sluiting van de kantoren.
  8. OPZEGGING DOOR DE ORGANISATOR

    1. OK TRAVEL behoudt zich het recht om groepsreizen, waarbij het minimumaantal deelnemers niet is bereikt, uiterlijk 25 dagen vóór de vertrekdatum, te annuleren.
    2. OK TRAVEL 7PLUS behoudt zich het recht om de reis te wijzigen in het geval dat externe factoren, buiten onze wil, plaatsvinden en dit in het belang van de reiziger.
  9. AANSPRAKELIJKHEID VAN DE ORGANISATOR

    OK TRAVEL is verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de reis. De aansprakelijkheid is beperkt tot maximum 3 keer de reissom, behalve voor lichamelijk letsel.

  10. GESCHILLEN

    1. Tijdens de reis: de reiziger is verplicht de plaatselijke agent op de hoogte te stellen van zijn vertraging. Elke klacht of probleem dient onmiddellijk worden gemeld aan de gids, het hotel of de lokale agent. Noodnummers staan altijd op reisdocumenten. Bij schriftelijke melding van een klacht dient steeds een kopie te worden gestuurd naar info@oktravel.be
    2. Na de reis: Indien de reiziger ondanks bovenstaande toch nog een klacht wil indienen, kan dit binnen de 30 kalenderdagen na het einde van de reis. Deze klacht moet schriftelijk worden gestuurd naar de doorverkoper (het reiskantoor) met OK TRAVEL in kopie (per mail: info@oktravel.be of per post : Koninginlaan 84, 8370 Blankenberge).
    3. In geval van geschillen is enkel de geschillencommissie of de rechtbank van Brugge bevoegd.

  11. ALGEMENE INFORMATIE OVER REISFORMALITEITEN

  12. De reiziger moet in het bezit zijn van geldige identiteitsdocumenten. Het is zijn verantwoordelijkheid om de geldigheid en naleving van zijn reisdocumenten te verzekeren. Voor de niet-Belgische reiziger is er een verplichting om contact op te nemen met zijn ambassade of een andere diplomatieke instantie.
  13. VLUCHTEN

    Indien de reiziger vluchten via :OK TRAVEL heeft gereserveerd: A/ De gecommuniceerde vluchturen zijn steeds onder voorbehoud van wijziging. De reiziger moet zich op tijd aanmelden aan de incheckbalie: ten minste 2 uur voor vertrek voor Europese vluchten en 3 uur voor andere vluchten. De reiziger is verantwoordelijk voor het meenemen van de nodige reisdocumenten. B/ In geval van verlies of beschadiging van bagage moet de reiziger zelf een verklaring afleggen op de luchthaven van aankomst aan de lost and found balie. Elk reiziger mag een bagage meenemen volgens de reglementering van de luchtvaartmaatschappij. Naam en adres dienen vermeld te worden op een label. Wij zijn in geen geval verantwoordelijk voor verlies of schade aan uw bagage. Wij raden u een bagageverzekering af te sluiten!

  14. GEZONDHEID

    De reiziger is verplicht zich te informeren betreffende de gezondheidsformaliteiten en moet ook verklaren dat hij geschikt is om de gekozen reis te maken.

  15. INSOLVENTIEBETALING

    OK TRAVEL is volgens de wettelijke voorwaarden verzekerd tegen financieel onvermogen door MS AMLIN INSURANCES S.E. - Koning Albert II Boulevard, 37 tot 1030 Brussel.

  16. GDPR

    OK TRAVEL houdt zich aan wettelijke verplichtingen op het gebied van privacywetgeving (GDPR).

  17. VERZEKERING CIVIELE EN PROFESSIONELE AANSPRAKELIJKHEID

    OK TRAVEL is verzekerd voor burgerlijke- en beroepsaansprakelijkheid.

  18. REISVERZEKERING

    De reizen aangeboden door OK TRAVEL zijn steeds exclusief verzekeringen. OK TRAVEL raadt de reiziger een reisverzekering aan (niet inbegrepen in onze prijzen).

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken