Varia

ASIA A LA CARTE

NET PRICES

100 $ = € 85

HOTELS CAMBODIA




TRANSFERS CAMBODIA



CAMBODIA



Amazing Angkor 3 Days 2 Nights
Amazing Phnom Penh 3 Days 2 Nights



Angkor Classic 3 Days 2 Nights


Cambodia Classic 4 Days 3 Nights


Cycling in the Coastal South 4 Days 3 Nights
Cambodia Landmark 6 Days 5 Nights



The Heart of Cambodia 5 Days 4 Nights



INDONESIA


TRANSFERT AND SIGHTSEEING


Bali Transfer Tariff

Bali Signature Sightseeing Tours



Package Tours and Soft Adventure



3 Days/2 Nights Javanese Culture Explorations


3 Days/2 Nights Komodo Dragon Adventure


4 Days/3 Nights Bali Classic Roundtrip



5 Days/4 Nights Mahakam River Cruise



10 Days/9 Nights Java Bali Overland


Laos



Laos Transfer

Package Tours and Soft Adventure


Luang Prabang 4 Days 3 Nights

Highlight of Laos 7 Days 6 Nights


Overland Laos 7 Days 6 Nights



Malaysia






Myanmar





Package Tours and Soft Adventure


Myanmar Heritage Tour 5 Days 4 Nights


Highlight of Myanmar 10 Days 9 Nights


Sri Lanka






Colombo Stopover


Sri Lanka Highlights
Complete Sri Lanka 14Days 13Nights
Hotels Tariff 2012

Vietnam

VIETNAM HOTELS

Vietnam Transfer excluding Guide
Vietnam Transfer including Guide
Amazing Saigon Stopover 3 Days 2 Nights

Central Vietnam 6 Days 5 Nights

Southern Vietnam 6 Days 5 Nights

Vietnam Discovery 10 Days 9 Nights
Adventure Vietnam Tour 13 Days 12 Nights
Highlights of Vietnam 10 Days 9 Nights
Vietnam - Visa Information
Beach Holiday in Danang 6 Days 5 Nights
North Vietnam 6 Days 5 Nights
Vietnam Classic Tour 11 Days 10 Nights
Vietnam Intensive 22 Days 21 Nights

Uw droom begint bij uw reisagent!

 

De nieuwe website

is online!









SUPER AANBIEDING VOOR 55 PLUSSERS

Op reis naar Spanje voor een prikje !!!


Bestemming Spanje (Costa del Sol, Costa de la Luz en Mallorca)

Prijzen :

 8 dagen vanaf 467 euro per persoon op basis van een dubbel kamer in vol pension

15 dagen vanaf 652 euro per persoon op basis van een dubbel kamer in vol pension

Supplement single kamer : 20 euro per nacht  

Inbegrepen vluchten

 Transfer naar hotel en terug met begeleiding

 4* hotel

 Vol pension

 Water en wijn aan tafel

 Hostess ter plaatse en animatie

 1 halve dag excursie

 Annulatieverzekering

 

Niet inbegrepen bijstandsverzekering

Interesse ??? Het Ok Travel team helpt u met plezier verder !!

Licentie 521700

De goedkoopste vakantielanden ter wereld

Hebt u altijd al eens Machu Picchu willen zien? Dan hebt u geluk. Peru behoort tot de goedkoopste vakantielanden ter wereld.

GELD & GEZIN - Dat het crisis is, wil niet zeggen dat we niet meer op vakantie gaan. Wel gaan we nog gedrevener op zoek naar goedkope bestemmingen. Maar waar vindt u die?

(netto) – "De sleutel om goedkoop naar het buitenland te gaan ligt niet in speciale kortingen van luchtvaartmaatschappijen, goedkope hotelvouchers of het opsporen van de goedkoopste restaurants in Rome of Parijs. De manier om te reizen zonder al uw spaarcenten op te doen, is wel om naar landen te trekken waar uw dollars, euro's of ponden een fortuin waard zijn." Aan het woord is Tim Leffel, een notoire Amerikaanse globetrotter die zijn ervaringen in tal van boeken neerpende. De titel van zijn laatste pennenvrucht laat weinig aan de verbeelding over: 'The World's Cheapest Destinations'. Daarin beschrijft hij 21 landen "waar uw geld een fortuin waard is".

500 tot 3.000 dollar… per maand

Leiffel maakt zich sterk dat het in de landen die hij beschrijft, mogelijk is om rond te trekken voor gemiddeld 500 tot 1.500 dollar per maand per koppel. Daarvoor moet u dan wel steevast opteren voor de meest budgetvriendelijke accommodaties. Lees: u bent rugzaktoerist, kiest voor lokale transportmiddelen of loopt veel en u eet in lokale eethuisjes.

Voor wie opteert voor hotels uit de middenklasse en de best mogelijke transportmiddelen over land, stijgt dat budget tot gemiddeld 1.000 à 3.000 dollar per maand, eveneens per koppel. En belangrijk: dat budget is enkel voor het verblijf ter plaatse. De kostprijs voor de vliegtuigtickets komt daar nog bovenop. Maar wie goed uitkijkt, kan ook in de luchthaven koopjes doen.

Goedkoopst

Vanuit zijn eigen ervaring somt Leffel de landen op waar de levensduurte heel laag is. Op restaurant gaan kost er geen geld (zeker niet als u naar de lokale eethuisjes trekt), vervoer is er goedkoop en hotels of verblijfaccomodatie vindt u er voor een spotprijs.

Met voorsprong het goedkoopste continent is volgens de Amerikaanse globetrotter Azië. "Zodra u er geraakt, kan u er heel goed leven voor heel weinig geld. De titel van 'goedkoopste reisbestemming' varieert samen met de wisselkoersen, maar afhankelijk van de manier waarop u reist gaat die titel waarschijnlijk naar Indonesië, India of Nepal", schrijft Leffel. "In die landen vindt u nog goedkope hotelkamers voor 3 dollar en voor 25 dollar kan u al luxueuze kamers vinden. Transport is er spotgoedkoop en voor een dollar of twee hebt u er al een lekkere en gezonde maaltijd. En met uitzondering van de grote historische sites zal u ook weinig geld neertellen voor bezoeken."

En wat zijn nu de 21 goedkoopste reisbestemmingen ter wereld?

  • Azië: Thailand, Indonesië, Maleisië, Laos, Vietnam, India en Nepal
  • Afrika en het Midden-Oosten: Marokko, Egypte en Jordanië
  • Europa: Turkije, Bulgarije, Hongarije en Roemenië
  • Latijns-Amerika: Guatemala, Honduras, Nicaragua, Bolivia, Peru, Ecuador en Argentinië
Budgetreizen

Garanderen bovenstaande bestemmingen een goedkope reis? Uiteraard niet. In de eerste plaats hangt dat af van de manier waarop u reist. Zo kan u in Thailand een eenvoudige kamer vinden voor minder dan 8 dollar per nacht of een driesterrenkamer voor nog geen 30 dollar. Maar daar zal u weinig aan hebben als u via een touroperator twee weken in een viersterrenhotel verblijft in Bangkok of Phuket. Kiest u daarentegen voor het avontuur, laat u zich verrassen en bent u bereid u onder te dompelen in de lokale cultuur, dan hoort supergoedkoop reizen wel tot de mogelijkheden.

SV

Vakantiehuis geboekt? Screen de verhuurder

GELD & GEZIN - Een Nederlandse oplichter heeft tientallen Vlaamse en Nederlandse gezinnen opgelicht via zijn website. Hij bood vakantiehuisjes en appartementen aan in Spanje die niet bleken te bestaan. Wat kan u doen om te vermijden dat u ook in die valstrik trapt? 

Zomaar op eender welke website een vakantieverblijf boeken is niet verstandig. De site villaspanjehuren.nl, die intussen offline is gehaald, kwam afgelopen dagen in slecht daglicht. Mooie vakantiehuisjes werden er beloofd, dor gras werd er geboden. Meer dan ooit is het oppassen geblazen vooraleer u op een website mag toezeggen. Enkele tips om te vermijden dat u bij aankomst ontdekt dat uw reisbureau of verhuurder u heeft opgelicht.

Controleer uw reisbureau vooraf

Reisbureaus met een vergunning zijn altijd verzekerd. Dat betekent dat de kans groter is dat u bij problemen uw geld terugziet. Op de website toerismevlaanderen.be vindt u alle Vlaamse reisbureaus met een vergunning. Andere Belgische reisorganisaties die verzekerd zijn, kan u terugvinden op de website van het Garantiefonds Reizen: www.gfg.be.
Op de site van het reisbureau moet u het erkende vergunningsnummer kunnen terugvinden, dat bestaat uit een ‘A', gevolgd door vier cijfers.
Bij de Vereniging Vlaamse Reisbureaus (VVR) kan u nog eens checken of het reisbureau waar u uw vakantie wilt boeken, wel degelijk in orde is. U kan daarvoor bellen naar 050/25.00.60 of surfen naar www.vvr.be.

Check het keurmerk van uw reisbureau

Als u graag uw reis wilt boeken via een Nederlandse website, moet u controleren of die lid is van de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen. Dan moet het keurmerk ‘ANVR' op de site staan. Voor Frankrijk is dat ‘SNAV'.
Maar pas op, want zo'n keurmerk kan worden nagemaakt. De beste raad is nog steeds gewoon langsgaan bij een bekend reisbureau bij u in de buurt.

Hieronder vindt u nog enkele tips van de site Consumentenbedrog van het OIVO voor wie een vakantiehuisje wil huren.

  • Er moeten twee exemplaren worden opgemaakt van het geschreven contract met de volledige omschrijving van de voorzieningen en de voorwaarden: één voor de kandidaat-huurder en één voor de eigenaar-verhuurder.
  • Controleer de huurvoorwaarden en het huurvoorstel. Vraag schriftelijke toelichtingen over alle voorwaarden van de aanbieding en bewaar de reservatiebewijzen binnen handbereik.
  • Ga na of u als huurder verzekerd bent tegen de huurrisico's (brand, waterschade). Is dat niet het geval, vraag dan aan uw verzekeraar om een uitbreiding van de polis of een specifiek contract voor de duur van uw verblijf. Controleer ook of de verzekerde waarde overeenstemt met de waarde van de inboedel van het logies.
  • Controleer bij aankomst of de gegevens over de voorzieningen en de huurvoorwaarden correct zijn.Wacht niet tot het einde van uw verblijf om een probleem of tekortkoming te melden. Als er problemen zijn en de verhuurder is eerlijk, dan zal hij proberen een oplossing te vinden of u zo snel mogelijk een compensatie voor te stellen. Op het einde van uw verblijf is dat al een stuk moeilijker.
  • Maak bij aankomst en bij uw vertrek een boedelbeschrijving op (meubilair, meterstanden zonneblinden, ramen, sloten, gasfles).
  • Als er dan toch een geschil ontstaat met de verhuurder, zorg dan voor bewijsmateriaal (foto's, bandopname, getuigenissen).
  • Wanneer u niet akkoord gaat met de toestand van uw gehuurde vakantiewoning en de problemen werden ter plaatse niet opgelost, dan kan u een aangetekende zending sturen waarbij u die problemen signaleert aan de verhuurder of het reisbureau. Een modelbrief vindt u op www.arnaques.be.
Slachtoffer van vakantiebedrog?

Is uw vakantie verpest? De airconditioning van uw hotelkamer die het een hele week laat afweten, reukhinder, een zwembad dat nog niet af is, het strand dat vol met afval ligt,… Een rechtbank is dan niet meteen de beste oplossing voor het reisgeschil. Gelukkig bestaan er gespecialiseerde en erkende partijen die een foutgelopen vakantie vergoeden. U neemt het best contact op met de Geschillencommissie Reizen, die zorgt voor een snellere en goedkopere oplossing dan de rechtbank. Voor meer tips: klik hier.

Ook slachtoffer van villaspanjehuren.nl?

Bent u ook het slachtoffer geworden van de site villaspanjehuren.nl? Dan kan u zich (enkel voor Belgen) melden op eco.inspec.fo@economie.fgov.be. Bij uw klacht moet u de nodige documenten toevoegen met (zoals briefwisseling, contracten). De Belgische overheid zal de klachten dan overmaken aan het Nederlandse gerecht.

Verzeker u tegen slecht weer op vakantie

GELD & GEZIN - 'U kan zich tegen alles verzekeren', valt wel eens te horen. Die stelling bevestigen sommige touroperators die aanbieden reizigers te verzekeren tegen slecht weer.

(netto/la capitale) – Om aan de grillen van het Belgische weer te ontsnappen, boeken we met z'n allen vakanties in zonnige oorden. Maar ook aan de andere kant van de aardbol kan dat soms tegenvallen. Iedereen heeft wel al eens meegemaakt dat op zijn ‘zonnige' bestemming de regen met bakken uit de lucht valt en dat de thermometer op geen enkel moment de 20 graden overschrijdt. Zou u voordeel kunnen halen uit een 'weersverzekering'?

Strikte voorwaarden

De formule is nog maar net gelanceerd in Frankrijk en laat toe dat een deel van de vakantiekosten terugbetaald wordt in geval van slecht weer. Daar zijn wel strikte voorwaarden aan verbonden:

  • Bij France Loc krijgen vakantiegangers een vergoeding van 400 euro als er tijdens één vakantieweek tenminste 4 dagen lang regen viel. De verzekering kost 28 euro.
  • Voor hetzelfde tarief krijgt u bij Pierre & Vacances een vergoeding van 150 euro als u tijdens uw vakantieweek minstens 3 dagen lang geen zon hebt gehad.
  • Gras Savoye vraagt slechts 1 euro voor een weersverzekering, maar de voorwaarden zijn er wel strikter. Daar is de verzekering van toepassing als het tussen 8 en 20 uur regent en tenminste 1 minuut per uur en 3 uur aan een stuk. En dat voor 3 dagen lang.
Nieuw verblijf

De ‘weersverzekering' is niet nieuw en bestaat al aan de andere kant van de Atlantische Oceaan. Voor enkele tientallen dollars biedt Vacances Sunquest, een Canadees filiaal van Thomas Cook, een verzekering aan die klanten in geval van slecht weer een nieuw verblijf aanbiedt in een zonnige bestemming naar keuze. Het transport naar die bestemming moet u wel zelf op tafel leggen. Om op de verzekering aanspraak te kunnen maken moet dan wel voor de helft van het verblijf minstens 1,27 centimeter per dag uit de lucht gevallen zijn.

Geen sneeuw op wintervakantie?

Hetzelfde concept bestaat al enkele jaren via een annulatieverzekering voor wintersportvakanties voor als er voor het vertrek amper sneeuw is op de bestemming. “Een dergelijke verzekering bestaat al 5 à 6 jaar”, vertelt Philippe Merret, verantwoordelijk voor de tarieven van Europese reisverzekeringen, in Le Figaro. Die verzekeringen worden meestal niet direct verkocht. Een meerderheid van de skistations verkoopt ze bij aankoop van 'un forfait ski'. Slechts enkele touroperators nemen zo'n verzekering op in hun forfaits.

  • Dit jaar gaf Pierre & Vacances een ‘sneeuwgarantie' bij het verhuur van vakantieverblijven. De voorwaarden: vertrekken voor de tweede week van april en door het gebrek aan sneeuw moeten minstens 2 op de 3 skiliften gesloten zijn en dat voor minstens twee opeenvolgende dagen. Van die voorwaarden moet er zeker 5 dagen voor het vertrek sprake zijn.
  • Ook Travel Horizon biedt een ‘sneeuwverzekering' aan. Om daarop aanspraak te kunnen maken moet minstens de helft van de skipistes gesloten zijn. De reis annuleren kan tot 1 dag voor het vertrek.
En in België?

Voorlopig biedt geen enkele Belgische touroperator een 'weersverzekering' aan. Maar daar kan vrij snel verandering in komen. "Alles is te verzekeren. We verzekeren al de benen van mannequins. Als er op een dag genoeg vraag is, dan is er ook een aanbod", vertelt Benoït Rigo van Ethias aan La Capitale.

Mislukte vakantie? Laat u vergoeden

Behalve het weer zijn er nog tal van gebeurtenissen die uw vakantie kunnen verpesten: de airconditioning van uw hotelkamer die het een hele week laat afweten, reukhinder, het strand dat vol met afval ligt,… Een rechtbank is dan niet meteen de beste oplossing voor het reisgeschil. Gelukkig bestaan er gespecialiseerde en erkende partijen die een foutgelopen vakantie vergoeden.

7 vakantietips voor uw smartphone

DOSSIERS - Vakantie en smartphone, het is een moeilijk huwelijk. Zowel op vlak van tijdsbesteding als op financieel vlak. De Europese Commissie mag dan al een maximumtarief opleggen voor bellen en sms'en, voor dataverkeer gelden die niet. Hoe vermijdt u een 'billshock' met uw blackberry, htc, iPhone of andere smartphone?

(netto) - Wie 'roaming bill shock' googelt, kan uren grasduinen in verhalen van gebruikers die in het buitenland bedrogen uitkwamen met hun gsm-factuur. Weinigen beseffen dat een smartphone in het buitenland met dezelfde gedrevenheid (en tegen een hoger tarief) de mails van het thuisfront blijft opladen. Hoe kan u dat voorkomen?

De beste optie is natuurlijk om het toestel thuis te laten, maar dat kan niet altijd door het werk. Daarnaast kunnen smartphones dezer dagen veel meer dan mails en oproepen ontvangen. Opties als camera, gps of woordenboek bewijzen ook hun meerwaarde op vakantie. Volgens een poll van Netto (zie hiernaast) blijkt een merendeel van de smartphonebezitters hun bondgenoot mee te nemen op reis. Als het dan toch moet, hoe vermijdt u een torenhoge factuur?

Bereikbaar op reis...
zonder u blauw te betalen?
Lees het hier
  1. Check op voorhand of uw bestemming ondersteund wordt door uw operator en tegen welke tarieven. Veelal zijn er grote verschillen tussen Europese landen en niet-Europese landen.
  2. Om grote maillawines te vermijden kan u ook filters op uw binnenkomende mail opzetten. Kies op voorhand de personen, onderwerpen en prioriteiten die door de filter mogen glippen. Via de instellingen is dat snel gedaan. Het zal u veel geld en scrolltijd besparen op vakantie. Voor iPhones zal dat niet lukken.
  3. Sommige toepassingen laten toe om verbruikslimieten in te stellen. Dan krijgt u een verwittiging zodra u het vooropgestelde volume overschrijdt. Dat wil niet meteen zeggen dat u niet meer kan surfen nadat u de limiet hebt bereikt, maar zo bent u alvast bewust van het overschrijden ervan.
  4. U hoeft niet alle bijlages te openen van een mail. Door die bestanden te openen gaat u al snel uw capaciteitslimiet overschrijden. U kan ook in uw telefoon instellen dat de bijlages niet door de filter mogen passeren.
  5. Als u uw smarphone in het buitenland gebruikt, is de duurste zaak de permanente en automatische synchronisatie van de mailbox. Als u die laat opstaan tijdens uw buitenlandse bezoeken, kunnen de kosten al snel oplopen tot 30 à 40 euro per megabyte. Gespreid over een hele vakantie kan dat bedrag al snel oplopen. Die mailboxsynchronisatie kan u manueel uitschakelen via uw settings. Dat geldt trouwens voor alle kostengerelateerde functies die u niet nodig hebt in het buitenland: 3G, lokalisatieoptie, enzovoort. Hoe schakelt u dat allemaal uit? Dat leest u hier.
  6. Werk zoveel mogelijk met free hotspots. Vermijd om met de snellere (maar dure) 3G-connecties te werken. In hotels en openbare plaatsen vindt u vaak hotpots waarop u gratis kan aansluiten om online te gaan. Vergeet dan wel uw instellingen niet aan te passen.
  7. Als u vaak naar het buitenland reist, kan u bij de meeste operatoren ook een speciale reisformule aanvragen. Voor zo'n 20 euro per maand vindt u al snel een formule waarmee u wereldwijd mails kan downloaden met een veelvoud aan downloadcapaciteit (tot 10 megabyte). Wie veel naar dezelfde landen reist, kan een lokaal abonnement met bijhorende SIM-kaart vragen.

De gebruikelijke tips om uw belverkeer goed te beheren zijn nog meer van tel als u uw smartphone gebruikt in het buitenland.
  • Controleer na een gesprek of de verbinding wel degelijk verbroken is.
  • Vergrendel uw telefoon als u hem opbergt in uw tas of broekzak.

Hoeveel fooi moet u geven op vakantie?

DOSSIERS - Wie op vakantie gaat, wordt er vaak mee geconfronteerd: mensen die hun diensten aanbieden en achteraf klaar staan om hun fooi in ontvangst te nemen. Maar hoeveel moet u geven? En op welk moment?

(netto/magellan's) – Elk land heeft zijn eigen gebruiken als het om fooien gaat. In ons land is het in de eerste plaats een blijk van goede service, in andere landen vormen ze dan weer een onderdeel van het loon waardoor u er bijna niet onderuit kan. Elders wordt het als een regelrechte belediging ervaren (zoals in Japan het geval is). Ook in Niew-Zeeland, Vietnam, Thailand, Singapore en Maleisië moet u zich niet verplicht voelen drinkgeld achter te laten.

Het is handig te weten aan wie en wanneer u fooi moet geven. De cruciale vraag is: hoeveel moet u geven? Want wie te weinig geeft, laat blijken dat hij de lokale gewoonten niet kent. Maar dat is ook zo wanneer u te veel geeft.

Uiteraard moet u zich daardoor niet verplicht voelen elke keer opnieuw fooi te geven. In de eerste plaats blijft fooi een beloning voor de dienstverlening. Bent u daarover niet tevreden, dan is het niet meer dan logisch dat u een extraatje achterwege laat. De volgende bedragen zijn dan ook niets meer dan richtlijnen die in de verschillende landen als billijk worden ervaren om uw dankbaarheid uit te drukken.

Restaurant

Alleen al in Europa springt men op heel uiteenlopende manieren om met fooi. Wie in nogal wat Europese landen op restaurant gaat, zal merken dat sommige restaurants de dienstverlening meteen in rekening brengen. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren in Frankrijk, met de ‘service compris'. Is dat het geval, dan moet u geen fooi achterlaten. Werd de dienstverlening niet in rekening gebracht, dan is 10 procent de norm. Ook in Griekenland, Italië en Spanje wordt de service al verrekend in de rekening, maar dat neemt niet weg dat daarbovenop nog een fooi wordt verwacht (10 procent in Griekenland en Italië, 5 procent in Spanje).

In de Verenigde Staten is dat helemaal anders. Het personeel moet zich vaak tevreden stellen met het minimumloon en vertrouwt daardoor op fooien om het inkomen op peil te houden. Daarom verwacht men dat u in cafés en restaurants minimaal 15 procent fooi achterlaat. Voor wie tevreden is over de service, is dat al gauw 20 procent. Enkel als de rekening 'tip included' is, zal u daaraan ontsnappen.

Wie fooi wil geven in een Egyptisch restaurant, gaat best uit van 10 procent ‘baksjisj'. In Turkije volstaat het de rekening naar boven af te ronden en Marokkaanse obers stellen zich tevreden met wat kleingeld.

Hotelpersoneel

Ook in uw hotel zal u niet ontsnappen aan ijverig personeel dat een fooi verwacht. Het begint ongetwijfeld al bij uw aankomst wanneer een portier uw bagage overneemt en netjes aflevert aan uw kamer. In de meeste landen is 1 dollar per koffer de norm. In de Verenigde Staten en Canada is dat veeleer 1 à 2 dollar.

Veel mensen geven op het einde van hun verblijf ook een fooi voor de kamermeisjes. Wie dat echter volgens de etiquette wil doen, laat beter elke ochtend een klein bedrag achter. De kans dat uw kamer elke dag door een ander kamermeisje wordt gereinigd, is immers reëel. In veel landen wordt 1 à 2 euro als genereus ervaren.

Taxi

Traditioneel verwachten ook taxichauffeurs over de hele wereld een fooi. In elk land zijn de verwachtingen anders. In de meeste landen volstaat het de rekening naar boven af te ronden. Dat is bijvoorbeeld het geval in Italië, Portugal, Denemarken, Duitsland en Portugal. In andere landen, zoals Engeland en de Verenigde Staten, verwachten taxichauffeurs eerder 10 à 15 procent.

Fooien over de hele wereld

Wilt u weten wat de gebruikelijke fooien zijn voor portiers, taxichauffeurs en obers in 70 landen over de hele wereld, dan kan u daarvoor terecht op de Worldwide Tipping Guide van reissite Magellan's. En voor wie het nog niet wist, de richtlijn voor wie in ons land fooi geeft op restaurant, is 10 procent. Voor portiers is dat 1 euro per koffer en bij taxichauffeurs doet u er goed aan de rekening af te ronden.


Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken